Ovih dana globalizacija je naziv igre. Sve više i više kompanija seli se iz svojih matičnih zemalja na globalno konkurentno tržište. Iako postoji mnogo načina da postanete globalno uspešna kompanija, danas ćemo se osvrnuti na neke oprobane načine koji su uspeli za neka od današnjih najvećih imena.

Pročitavanje članka traje oko 3 minute

Da biste se takmičili na globalnoj razini, morat ćete odgovoriti na nekoliko pitanja:

  1. Da li ciljate na pravo tržište? Pokušaj osnivanja nove automobilske kompanije u Holandiji možda nije najbolja ideja, jer je osnovni način putovanja do posla i nazad biciklom. Morate znati tržište koje ciljate da biste ga dosegli.
  2. Hoćete li moći da živite tamo? Uspostavljanje globalno uspešne kompanije zahtevaće od vas da, barem privremeno, živite u vašoj ciljnoj zemlji, tako da prvo budite sigurni da je to jedna koju možete podneti.
  3. Znate li zakonodavstvo? Morate znati kako uspostaviti legalno poslovanje u stranoj državi da biste imali šansu. U suprotnom, možete se naći u kompromitujućem položaju.

Zatim morate znati još nekoliko stvari:

  1. Izvezite svoj proizvod. Možete ući na drugo tržište izvozom svog proizvoda, ali to uključuje isporuku i kontaktiranje prodavnica u vašoj ciljnoj zemlji.
  2. Obavezno proverite da se u ciljnoj zemlji ili govori engleski ili da vam ne smeta plaćanje profesionalnih prevodilačkih usluga.
  3. Obavezno poznajte kulturu. Pre nego što krenete u pregovore, trebalo bi da pročitate knjigu ili dve o poslovnim običajima. Poznato je da je to prekinulo više pregovora između SAD-a i Kine.
  4. Obavezno lokalizirajte sve svoje materijale, uključujući oglase i ambalaže. Neke nacije ne vole kada vide ambalažu na stranom jeziku (npr. Rusija).
  5. Morate pravilno istražiti svoje ciljno tržište, uključujući navike potrošnje, zakonodavstvo i već postojeću konkurenciju.

Ako ste sigurni da ste odgovorili na sva ta pitanja i sledite ove korake, već pobeđujete svoje konkurente na globalnom tržištu!